انجام پایان نامه telegram انجام پایان نامه instagram انجام پایان نامه aparat انجام پایان نامه facebook سفارش پایان نامه 

فیزیک هواشناسی

 

انجام پایان نامه فیزیک هواشناسی

 

معرفی رشته فیزیک هواشناسی / کارشناسی هواشناسی مسیر ایرانی

علم فیزیک را عموما علم ماده و حرکت و رفتار آن در فضا و زمان با در نظر گرفتن مفاهیمی همچون انرژی، اندازه حرکت، نیرو و بسیاری از عوامل دیگر می‌دانند که این ماده می تواند از ذرات زیر اتمی گرفته تا کهکشان‌ها و اجرام بسیار بزرگ آسمانی باشد.

در حقیقت هدف اصلی علم فیزیک توصیف تمام پدیده‌های طبیعی قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده برای بشر به شکل کمی است .به زبان دیگر فیزیک‌ علم‌ زندگی‌ است‌ .
رشته فیزیک گرایش هواشناسی :

گرایش هواشناسی یکی از جذاب ترین حوزه ها در علم فیزیک به خصوص برای علاقمندان می باشد. هواشناسی به مفهوم امروزی علمی نوپا در کشور ایران است .

هواشناسی شاخه‌ای تخصصی از فیزیک پیشرفته‌ است که از ابزارهای ریاضی پیچیده‌ای بهره می‌گیرد و بر همه علوم فیزیک تکیه‌ای استوار دارد. گرایش‌ هواشناسی‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ و متنوعی‌ درباره‌ انواع‌ پدیده‌های‌ جوی‌ و برخورد علمی‌ با آنها ارائه‌ می‌دهد و همچنین‌ با مطالعه‌ دینامیک‌ وضعیت‌ هوا می‌توان‌ بررسی‌ کرد که‌ شرایط‌ هوا چگونه‌ تغییر کرده‌ و چه‌ پارامترهایی‌ برای‌ ایجاد این‌ تغییر لازم‌ است‌.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و استخدام به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته فیزیک هواشناسی، معرفی رشته های ارشد و دکتری فیزیک (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
 
سر فصل دروس فیزیک هوا شناسی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 131 واحد
دروس عمومی: 20 واحد
دروس پایه: 33 واحد
دروس تخصصی الزامی : 39 واحد
دروس تخصصی انتخابی : 18 واحد
دروس گرایشی : 9 واحد
دروس اختیاری : 12 واحد