انجام پایان نامه telegram انجام پایان نامه instagram انجام پایان نامه aparat انجام پایان نامه facebook سفارش پایان نامه 

روابط بین الملل

 

روابط بین الملل

حقوق بین الملل ، حقوقی است که روابط دولت ها را به عنوان نمایند، ملت ها، و وظایف متقابل آن هارا در برابر سازمان های اجتماعی و حقوقی ویژه افراد بیگانه در هر کشور تنظیم کند و این کار باید بر اساس تأمین آسایش و منافع آن ها باشد.


دین مقدس اسلام دینی است خاتم و با تعالیم خود می خواهد بشر را به خوش بختی و سعادت دنیا و آخرت برساند، هم دنیای انسانیت راآباد کند و هم آبادی آخرت وی را تأمین نماید، لذا هم دستور می دهد انسان عبادت کندو هم کار و کوشش برای تأمین نیازهای ضروری زندگی را واجب می شمرد.امام صادق (ع)فرمود:. و ازطرفی هیچ دین و هیچ نظامی اجتماعی به اندازه اسلام روی تحصیل علم و ترقی در مسئلهء دانش تأکید نکرده است .و از آن جایی که دستیابی به همهء علوم و پیشرفت های بشری و بهره گرفتن از تمام امکانات موجود در دنیا اعم ازمادی و معنوی در جهت توسعهء جامعه اسلامی بدون ارتباط با جوامع دیگر به نحو احسن میسر نمی شود، و از سویی هیچ کشوری بدون ارتباط با کشورهای دیگر نمی تواند به حیات و پیشرفت خود ادامه دهد، جامعه اسلامی بر اساس دستورات اسلام روابط حسنه با دیگر جوامع بر قرار می نماید و حقوق شناخته شده و پذیرفته شده بین المللی رارعایت می کند، و ورابطش را بر اساس عدم مداخله در امور داخلی کشورها تنظیم می کند. از پیمان پیامبر(ص)بامشرکان مکه در صلح حدیبیه عدم مداخله در امور داخلی دیگران و آزادی ملت ها در تنظیم روابط داخلی بخوبی استفاده می شود. یکی از مواد این پیمان این است :مسملانان و قریش می توانند با هر قبیله که خواستند پیمان برقرارکنند و دو طرف نباید در نزاع های بین قبایل هم پیمان با قریش یا مسلمانان از یکی از آنان جانب داری کنند.
بنابراین ، از نظر اسلام حقوقی که مراعات آن به صورت معقول برای کشور در زمینهء استقلال و تأمین سعادت مردم لازم است پذیرفته است.